Hannah Anderssons bästa hälsotips!

Nyligen körde vi ett underbart svettigt pass under ledning av grymma Hannah Andersson a.k.a @fashionablefit – pt:en och hälsoprofilen som just nu är aktuell med sin egna kollektion träningskläder. Vi passade så klart på att fråga henne om allt från hemligheten bakom hennes härliga energi till vad hon stoppar i sin morgonsmoothie.

1.Du verkar alltid ha sån härlig energi och träningsglädje! Tycker du alltid det är lika kul eller har du något magiskt tips till hur man hittar motivationen?

– Å vad kul att det uppfattas så! Jag har absolut träningspass som är mer utmanande och tuffa än andra. Men generellt vill jag att min träning ska ge energi. Mitt tips är att satsa på en träningsform som du gillar, ger resultat och pushar dig bortom bekvämlighetszoonen. Det bygger självförtroende och motiverar. Träningen för mig blir även magisk i grupp med andra tjejer. Energin som skapas när vi svettas och peppar varandra är oslagbar.

2. Hur ser en vanlig träningsvecka ut för dig? Vad tränar du och hur ofta?

– Jag satsar på ”vertical training” vilket innebär att jag vill ha varierad träning. Dels för att jag vill känna mig all around atletisk och stark men också för att undvika att motivationen tryter. Jag kör 2-4 funktionella styrkepass (ofta cirkelbaserade). Jag boxas en gång i veckan och sedan spring-går jag 2 gånger i veckan. Gärna intervaller och ett längre distanspass. Ibland kryddar jag med danspass som vi kör i studion. Det ska vara kul!

 

”Jag tror det är viktigt att undvika
att se träning, leva och äta sunt som
någon bestraffning.”

 

3.Och om du bara fick välja tre övningar/träningsformer för resten av livet – vilka skulle det vara?

– Funktionell styrketräning, boxning och löpning.

4.Hur hittar man en bra balans mellan det goda i livet och träning? Är det okej att dricka några glas vin ibland? Eller frossa i choklad?

Absolut!! Men det kan ta tid att hitta sin balans. Mitt tips är att inspireras av andra men testa sig fram och hitta något hållbart som fungerar för just dig och det liv du mår bra av att leva. Mycket handlar om att komma in ett sunt mind set där förhållandet till både träning och ”det goda i livet” är ångestfritt och positivt laddat. Jag tror det är viktigt att undvika att se träning, leva och äta sunt som någon bestraffning. Att vara aktiv och äta näringsrisk är i min mening något positivt. Varför måste vi då se ett glas vin och att frossa i choklad som belöning. Jag tycker snarare att det är viktigt att man gör ALLT som förgyller ens liv. För mig är det livskvalité. Njut och må bra!

5.Vad har du i din morgonsmoothie?

– Det här är min drömkombo:

– Mango
– kokosvatten
– ingefära
– grönkål
– spenat
– vetegräs
– is